torsdag 12 mars 2009

Röd Skymning från Kobbs


Jag dricker vanligen svart eller grönt te (allt oftare grönt - då jag med tiden hittat fler och fler gröna teer som är goda och inte så beska som vissa kan vara). Vid något tillfälle har jag dock även testat rött - men det är rätt länge sedan. Så nu tänkte jag ge det en chans igen (minns inte säkert - men gissar att anledningen till att jag inte fortsatt köpa det förut är att det inte riktigt föll mig i smaken).

Så idag hamnade en påse rött te från Kobbs i min kundvagn. Röd skymning heter det och det är "ett ekologiskt rött rooibos te med smak av vanilj". Jag måste säga att det smakar bättre än väntat. Inte det godaste jag druckit i mitt liv men det har en tilltalande smak som jag tror blir bättre efter några gånger. Vaniljsmaken är ganska diskret men ändå klart märkbar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker att rött te är ganska gott, men jag skulle inte kunna dricka det enbart. Grundstommen på vårt tedrickande förblir bluefruits. Rött te smakar lite sötare på något sätt tycker jag. Köpte ett rött löste med smak av vanilj i mataffären för ett bra tag sedan. Det tyckte jag inte om. Har hittat mycket godare varianter av Roobios i teaffären. Så det är dit vi får vända oss.