torsdag 12 mars 2009

Lindt Hot Grenadine & Chili


Chili och choklad är en kombination som jag älskar. När jag idag hittade denna kombination med tillägg av granatäpple i butikshyllan så blev jag nyfiken och en chokladkaka hamnade i kundvagnen.

Nu har jag avnjutit en bit av chokladen framför Antikrundan. Min första reaktion var att jag hade lite väl bråttom när jag hndlade - jag missade helt att chokladen var "fylld". Jag trodde den bara hade smak av chili och granatäpple. Eftersom jag inte är så förtjust i choklad med denna typ av fyllning blev min första reaktion inte så positiv. Dessutom kändes smaken som sådan inte helt hundra den heller. Men sakta ändrade jag mig och det hela slutade med att jag tyckte den var ganska god. I små mängder. Den smakar ganska starkt. Och lite annorlunda. Men på något sätt tilltalande.

Inga kommentarer: