måndag 9 mars 2009

En fräsch och god fruktsallad


Nedsjunken i soffan. En kopp grönt te och en fräsch fruktsallad. En underbar avslutning på dagen. Ananas är en av mina absoluta favotitfrukter. När den finns till vettigt pris brukar jag ofta ha den i mina fruktsallader - eller bara skära upp den och äta den som den är. Dagens fruktsallad fick dessutom en extra guldkant - lite mörk choklad som jag hyvlade över den innan servering. Gott. :)

Just idag använde jag dessa frukter: en halv ananas, en banan, två kiwifrukter, vindruvor, en passionsfrukt samt några stänk lime. Det blev lagom mycket för två personer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Absolut! Fräscht och gott ser det verkligen ut att vara! Skulle behöva det just nu känner jag, men bättre jag går å lägger mig för jag blir nog inte piggare ikväll! Hyvlad choklad på måste jag prova också! Tack för smart tips! Natt natt..