lördag 28 mars 2009

Fläskkotlett med grönsaksröra


Senaste dagarna har det inte blivit så mycket matlagning för mig eftersom jag har varit bortrest. Denna rätt lagade jag någon dag innan jag åkte. Jag tycker att fläskkotletter ofta behöver en sås för att vara riktigt goda. Denna grönsaksröran är dock så "saftig" att det känns överflödigt med sås. En mycket god rätt var det dessutom.

Fläskkotlett med grönsaksröra
ca 5 port

1 aubergine
1-2 zuccini
1 stor paprika
1-2 burkar skivade champinjoner
2 burkar hela skalade tomater
1 buljongtärning
basilika, timjan, salt och peppar

Tärna grönsakerna. Stek först auberginen i olja. tag upp den ur stekpannan och stek paprika, zucchini och svamp. Rör sedan ned auberginen samt tomaterna (inkl spad). Krydda och tillsätt buljongtärningen. Låt småkoka någon minut. Dela tomaterna något under tiden. Servera till exempelvis stekta fläskkotletter.

Inga kommentarer: