söndag 22 november 2009

God men mastig kvällsmacka med heta kräftstjärtar i aioli och nyskalade räkor



Vi kände för att lyxa till söndagskvällen idag - så efter att barnen somnat åt vi varsinn smörgås med räkor och A´la Cartes röra "Heta kräftstjärtar i aioli".

De flesta skaldjursröror som finns att köpa i butik brukar vara ganska trista tycker jag, men just den här är riktigt god.

Mackan gjorde jag så här:

Jag rostade en skiva bröd (per person) och lät det svalna lite. Bredde sedan på smör och lade på ett salladsblad. Ovanpå salladen ett lager skivad avokado och sedan en klick kräftröra på ena sidan och en hög nyskalade räkor på den andra. Mittemellan satte jag några avokadobitar. På räkorna skvätte jag lite citron och lade en klick gräddfil. Sedan bara lite hackad dill. Klart.

Inga kommentarer: