fredag 7 augusti 2009

Lite annorlunda smak på en gammal favorit

Soligt och varmt ute - och dessutom helg. Det passade vi på att "fira" men en god trerättersmiddag ikväll. Förrätten blev en gammal favorit - Lufttorkad skinka med basilikasmaksatt färskost, honungsmelon och rostade pinjenötter.

Den här gången gjorde jag dock rätten lite annorlunda. Istället för neutral färskost så använde jag Philadelphias ost med smak av vitlök och örter (som jag sedan rörde ned basilika i) och dessutom ersatte jag den vanliga olivoljan med olivolja med smak av citron.

Mitt första intryck var att främst olivoljebytet var ett nedköp - men ju mer jag åt desto mer gillade jag smakerna. Och innan jag var klar så var jag förvissad om att denna variant kommer att tillagas fler gånger i detta hus :)

Inga kommentarer: