torsdag 23 juli 2009

En god start på dagen


I ett av våra skåp står en råsaftcentrifug. Tyvärr används den alldeles för sällan - den är lite för jobbig att diska - men då och då gör vi juice med den och det blir oftast riktigt gott. Maskinen som sådan är ju suverän.

I går morse gjorde jag denna drink som tyvärr inte gjorde sig så bra på bild, men däremot föll alla i familjen i smaken. Fräsch och samtidigt söt.

Drinken är gjord på en grapefrukt, en ganska stor bit vattenmelon samt en 10-15 st hallon. Bara att köra allt i centrifugen och sen njuta. Gott - och dessutom känns det som en nyttig start på dagen.

3 kommentarer:

louise ewing sa...

hej! jag behöver hjälp och insperation med hur jag ska göra med mitt hår, ska jag spara långt eller ha page?! skriv gärna i en kommentar hur just du tycker, jag är öppen för alla förslag:)
puss/ louise ewing

vivvi sa...

Alltid nyttigt att få i sig lite frukt och bär.

smoothie sa...

Jag tycker att det är väldigt bra att ha en juicecentrifug hemma. Tråkigt att diska den bara men det är så nyttigt med nypressad juice!