måndag 23 februari 2009

Smoothie och färskpressad juice


Igår kände jag nästan på mig att jag hade en förkylning på gång (idag har det visat sig att jag hade rätt). För att om möjligt mota förkylningen i grind (kanske lönlöst att ens försöka sådant?) passade jag på att äta lite goda C-vitaminer (apelsiner)under dagen.

Dessutom satte jag guldkant på frukosten med färskpressad juice, och gjorde samtidigt smoothie åt dottern och maken som hellre villa ha det. De gillade sina smoothies och jag gillade min juice - den kändes som en riktigt bra start på dagen.

Smoothie med banan och jordgubbar

1-2 dl turkisk yoghurt
3-4 dl vaniljyoghurt (jag hade den goda från Skånemejerier som jag skrev om nyligen)
1 banan
valfri mängd frysta jordgubbar

Mixa allt och häll upp i glas.


Färskpressad juice med sting


Pressa ut innehållet i ett granatäpple i ett glas. Pressa en grapefrukt i en citruspress och häll juicen i glaset. Rör om.

Inga kommentarer: