söndag 22 februari 2009

Den godaste av yoghurtar


I helgen har jag smakat den godaste yoghurten jag hittills testat. Skånemejeriers yoghurtar med äkta vanilj. I serien, som inte innehåller några konstgjorda smakämnen, och har en naturlig fetthalt på mellan 3,5 och 5%, finns smakerna hallon, choklad, äpple och en med enbart vanilj.

Jag har provat den som smakar hallon/vanilj och den med enbart vanilj och båda är fantastiska. Jag vet inte om Skånemejerier lyckats lura mig men de känns väldigt "äkta" jämför med många andra yoghurtar. Krämiga och ganska tjocka. Med en len smak av vanilj. Tyvärr lite dyrare - värda varenda öre i och för sig, men de kommer nog ändå inte att kunna bli en riktig "vardagspodukt" hos oss. Men väl något att lyxa till helgfrukosten med. Rekommenderas starkt!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, de här har jag inte upptäckt i affären än. Kanske de inte har hunnit hit till Stockholm än, men jag ska hålla utkik - tack för tipset! :)
Jag kollade Skånemejeriers hemsida och de skriver ju att förutom vaniljstång innehåller yoghurten "naturligt vaniljarom". Arom är ju en tillsats, så de kanske menar den vaniljaromen som utvinns ur ruttna träd när de skriver naturlig? Ja, det är en djungel att försöka bena ut vad det är i maten nuförtiden *suck*

Anonym sa...

Ja tyvärr är det ju så :(

När vi åt den och observerade den stora mängden svarta prickar i så funderade vi på hur många som verkligen var från vaniljstång - och hur många som bara är ditsatta som "prydnad". :)

Men den är god. Och känns mycket mindre syntetisk än annan yoghurt.