onsdag 25 februari 2009

Matvete med curry och chorizo


Hos "Hannas kokvrå" hittade jag för ett tag sedan ett recept som jag blev sugen på att testa. Och idag skulle det bli av. Trodde jag.

Sen visade det síg att kylen inte hade riktigt det innehåll som jag hade trott. Äpplena hade försvunnit in i någons mage. Purjolöken var i dåligt skick. Så det fick bli ganska stora förändringar men min utgångspunkt är ändå Hannas recept.

Så här gjorde jag min variant (som känns lite tråkigare än Hannas, men var god ändå):

Matvete med curry och chorizo
4 port

4 port matvete
1 msk kycklingfond
1 tsk curry
1 röd paprika
2 schalottenlökar
3 chorizo

Koka matvetet med vatten, fond och curry enligt anvisning på förpackningen. Hacka löken och tärna paprikan. Fräs dem i lite smör och blanda ner dem i matvetet. Skär korven i sneda bitar och stek dem lite snabbt i lite smör. Servera korven tillsammans med matveteblandningen.

Inga kommentarer: