torsdag 20 november 2008

Frankrike och Sydostasien

Förra veckan inhandlades del två i Expressens/Allt om mats kokbokssamling - den delen hade recept från Frankrike. En helt ok bok, vackra bilder och lockande recept, men jag blev inte riktigt lika förtjust i den som jag blev i "Italien".

I dag har jag köpt den tredje boken - "Sydostasien". Helt underbar. Fylld med lockande recept som kommer att provsmakas den närmaste tiden. Har bland annat hittat flera soppor med räkor i som jag är sugen på. En av dem är "Räkor i het kokosmjölk". För den som ännu inte hunnit inhandla boken finns just det receptet på Allt om mats hemsida.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag har missat att köpa alla böckerna!! =( Måsta komma i håg det till veckan!

M. sa...

håller med om att sydostasien var en underbar kokbok:) dock köpte jag inte frankrikes. var/är den bra?

ska du köpa hela serien?:)

ha det bra!

Anonym sa...

Ja jag kommer nog att köpa alla - gissar att jag int kommer att kunna låta bli :)

Frankrike var sämst hittills tycker jag