tisdag 23 mars 2010

Ibland är det gott att lyxa till "kvällsmackan"


Efter att barnen somnat brukar vi gnska ofta njuta av stillheten med en kopp te och kanske en smörgås till det. Oftast något ganska enkelt, men ibland "lyxar vi till det" lite och gör en mer arbetad variant. En sån kväll var det i söndags då vi åt dessa smörgåsar gjorda på ett fantastiskt gott bröd som låg ljummet och väldoftande i butikens hylla.

På smörgåsen bredde jag Philadelfiaost och lade på några blad isbergssallad. Ovanpå salladen finns rullar av ost och skinka, skivad gurka, tomatklyftor och en klick baguettesallad, skinka och lök, från K-salat. Slutligen lite färsk persilja.

Det blev väldigt gott även om baguettsalladen inte var den godaste jag ätit. Inte salladens fel men det visade sig vara äpple i den vilket jag missade när jag handlade. Äpple i sallader är ju ofta gott men just den här gången hade jag tänkt mig att ha utan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag kan bara instämma! En riktigt lyxig kvällssmörgås sover man gott på! ;-)